Over Ons

Studievereniging Sticky is een jonge en zeer actieve studievereniging. Sticky viert haar verjaardag op 18 mei, de datum waarop in 2006 het oprichtingsfeest werd gegeven. Toen was Sticky nog een 'vereniging in oprichting' onder A-Eskwadraat, maar vanaf 1 februari 2007 is ze onafhankelijk.

Sticky is dé vereniging voor informatica en informatiekunde en bijbehorende studierichtingen en masterprogramma's (in totaal 9 programma's). Het merendeel van de studenten van deze studies wordt lid van Sticky, waardoor ze bijna 2000 leden telt. Om voor deze leden fantastische activiteiten neer te zetten heeft Sticky 30 commissies, raden en werkgroepen.

Leden weten Sticky te vinden voor koffie, boeken, borrels en activiteiten. Een belangrijke rol speelt de gezelligheidskamer, die bijna elke werkdag geopend is van kwart voor negen tot minstens vijf uur. Hier ontmoeten leden studiegenoten, werken ze aan opdrachten en halen ze gratis koffie en koekjes.

De wekelijkse borrels en bijna dagelijkse activiteiten zorgen ervoor dat Sticky-leden uitgebreide mogelijkheden hebben om nieuwe vrienden te maken. De activiteiten zijn gevarieerd en lopen uiteen van filmavond tot DnD-oneshot, en van dansworskshop tot whiskyproeverij. Zo is er voor ieder wat wils.

Sticky is nauw betrokken bij het onderwijs, bijvoorbeeld door zitting te hebben in adviescommissies. Samen met docenten organiseert Sticky hulpmiddagen voor vakken, vakborrels en symposia. Ook worden regelmatig docenten en departementsleden uitgenodigd voor activiteiten, bijvoorbeeld voor de jaarlijkse studiereis. Daarnaast is Sticky betrokken bij de uitreikingen van de pluimen voor goed gedoceerde vakken en draagt ze betrokken docenten aan voor de universiteitsbrede docentenprijs.

Naast het onderwijs is Sticky ook nauw betrokken bij het bedrijfsleven. Regelmatig worden er lezingen en workshops georganiseerd samen met onze partners. Ook biedt Sticky een goed gevulde vacaturebank en verschillende promotiemogelijkheden voor geïntereseerde bedrijven.